Pokusili jste se uhradit svou objednávku pomocí online platby a ta neproběhla?
Zde je seznam nejčastějších důvodů.
V případě, že nemáte pro úspěšné provedení transakce dostatek finančních prostředků na účtu nebo na kartě, zkontrolujte zůstatek na svém účtu a zajistěte dostatečné prostředky pro opakování platby.
Platba nemusí proběhnout z důvodu chybného zadání údajů, kterými jsou například číslo karty, datum její expirace či CVV kódu (tříčíselný kód na zadní straně karty). Zadané informace pečlivě zkontrolujte a chybné údaje opravte.
Vícefaktorové (neboli 3D Secure) ověření je možné si představit jako náhradu čtyřmístného PIN kódu, který zadáváte při fyzickém placení kartou v obchodě. Při online platbě budete velmi pravděpodobně před finálním zaplacením požádáni o ověření pro potvrzení vaší identifikace. Jednoduše proto, že bez tohoto ověření by mohl Vaší kartou platit kdokoliv, kdo by z ní měl opsané údaje.
Ověření probíhá jednou z následujících variant:
Prostřednictvím aplikace mobilního bankovnictví. Zde většinou ověření probíhá pomocí otisku prstu, rozpoznáním obličeje nebo zadáním hesla, které máte pro tyto účely nastaveno.
Pomocí kódu, který obdržíte v SMS. Těm, kteří mobilní bankovnictví nemají, bývá na mobilní telefon zaslána SMS s ověřovacím kódem, který je potřeba opsat do vyžadovaného pole a potvrdit.
Pokud máte správné zařízení stačí platbu znovu ověřit, případně si nechat zaslat novou SMS s novým ověřovacím kódem, případně kontaktovat svou banku v případě, že vám kód nepřišel.
Jedním z nejčastějších důvodů zamítnutí platby je právě chybné ověření (ať už opsáním chybného kódu z SMS, či nerozpoznáním otisku nebo obličeje) nebo dokonce jeho absence, kdy žádost o věření či SMS dojde na staré zařízení, které již nevyužíváte.
TIP: Pokud jste v poslední době měnili mobilní telefon nebo používáte nové telefonní číslo, pak je potřeba nové zařízení povolit pro ověřování plateb v mobilní aplikaci banky, případně banku kontaktovat a požádat o pomoc.
Dalším z důvodů neúspěšného dokončení online platby může být neaktivovaná platební karta. Pokud jste si vyřídili novou platební kartu, nezapomeňte ji aktivovat dle pokynů vaší banky. S neaktivní kartou nebude možné úspěšně dokončit transakci na e-shopu.
Problém může nastat i v případě, že máte svou kartu aktivovanou. Některé banky mají totiž v rámci bezpečnosti zavedeno ruční aktivování či deaktivování plateb na internetu. Může se tedy stát, že tuto službu nebudete mít aktivní.
Pro povolení plateb na internetu se přihlaste do mobilního či internetového bankovnictví a tam si zkontrolujte, zda máte zapnutou možnost online plateb. Pokud služba není aktivní, lze ji jednoduše zapnout a poté by platby měly probíhat bez problému. Pokud si s aktivací online plateb nebudete vědět rady, kontaktujte svou banku.
Pro online úhradu objednávky máte z bezpečnostních důvodů omezený čas. Pakliže nestihnete objednávku uhradit v požadovaném časovém horizontu, transakce bude automaticky zamítnuta. Objednávku opakujte a obratem uhraďte.
Expirace platební karty může být dalším z důvodů, proč online platba neproběhla. V takovém případě použijte jinou či novou aktuální platební kartu.
Při využívání online plateb na internetu si někteří uživatelé své platební karty ukládají pro příští platby, aby nemuseli při dalších nákupech znovu zadávat údaje o kartě. V případě, že je karta již neplatná či expirovala, je nutné po vydání nové aktualizovat platební údaje i v prohlížeči.
Pro použití platební karty na internetu můžete mít nastavený denní či měsíční limit. V případě, že tento limit překročíte, platba neproběhne. V takovém případě kontaktujte svou banku a upravte limit, nebo zvolte jiný způsob úhrady.
Pokud jste prošli možné příčiny výše a problém stále přetrvává, je možné, že problém může být způsoben i některou z méně častých příčin nebo dokonce není na vaší straně, ale v technickém řešení našeho e-shopu nebo platební brány. Jedná se především o následující:
Platební brána
Technické důvody mohou být příčinou nedokončení online platby. Takovými problémy mohou být: výpadek platební brány, neúplný či chybný přenos dat, špatná konfigurace systému nebo dočasná nedostupnost služby.
Pro vyřešení zkuste platbu opakovat později, nebo zvolte jiný způsob platby. Budeme rádi, když nám takovou informaci dáte co nejdříve vědět, abychom mohli zjistit příčinu a zjednat nápravu v co nejkratším možném čase.
Chyba na straně e-shopu
I náš e-shop může mít technické problémy, v důsledku kterých není možné online platbu v rámci špatného připojení či špatné konfigurace platební brány dokončit.
V takovém případě budeme rádi za upozornění a v co nejkratším možném čase zajistíme nápravu. Do té doby využijte jinou platební metodu, nebo zkuste online platbu později.
Odmítnutí kvůli omezením platební brány
Svá vlastní pravidla a omezení mají také některé platební brány, proto se může stát, že kvůli jejich omezení dojde k zamítnutí transakce.
V takovém případě je možno uhradit objednávku jiným způsobem, případně nás neváhejte kontaktovat na zákaznické podpoře, kde společně najdeme řešení.
Nedostupnost bankovního systému
Vaše banka může mít aktuálně nějaký krátkodobý výpadek systému, který neumožní dokončení online platby. Platbu zkuste opakovat později, nebo zvolte jinou platební metodu.
Odmítnutí bankou z bezpečnostních důvodů
V případě, že banka transakci vyhodnotí jako podezřelou, může zamítnout její dokončení, například z důvodu neobvykle vysoké částky či místa platby. Pro vyřešení této situace a dokončení platby kontaktujte svou banku, nebo zvolte jiný způsob platby.
Blokace karty ze strany banky
Nemožnost použít kartu pro online platbu může být i z důvodu dočasné či trvalé blokace. Tyto situace nastávají v případě, že kartu ztratíte, je vám odcizena či má banka podezření na podvodné jednání. Kontaktujte svou banku a zjistěte, proč je karta blokována a případně si zažádejte o vydání nové.
Problémy s internetovým připojením
Nestabilní či slabé internetové připojení je jedním z nejčastějších důvodů, proč právě teď neproběhla vaše online platba. Zkontrolujte své připojení k internetu a opakujte platbu později. Pakliže krátkodobé výpadky připojení přetrvávají, zvolte jiný způsob platby, nebo kontaktujte naši zákaznickou podporu.
Omezení na straně e-shopu (např. blokace IP adresy)
V rámci bezpečnostních opatření se může stát, že náš systém může zablokovat objednávky uskutečněné z IP adresy, regionu či zařízení, které vyhodnotí jako možné potenciální riziko.
Zkontrolujte bezpečnost vašeho připojení na internetu (např. použití VPN), nebo nás kontaktujte na zákaznické podpoře.
Chybějící nebo neplatné certifikáty zabezpečení
Zabezpečení online plateb je pro nás prioritou. Pakliže by tedy došlo k nějaké technické chybě z důvodu výpadku či chybného zabezpečení (např. SSL certifikátu), online platba nebude zpracována a bude zamítnuta.
Z naší strany bude zjednána náprava v co nejkratším možném čase.
Nesoulad údajů mezi e-shopem a bankou
Ve výjimečných případech může dojít ke komplikacím i tehdy, pokud hradíte objednávku z karty někoho jiného. To znamená, že dojde k nesouladu údajů o zákazníkovi vyplněných při tvorbě objednávky s údaji na platební kartě (např. jméno držitele karty).
V dnešní době se však tento případ téměř nestává a je zcela běžné hradit objednávky z karty i s jiným jménem, než je to vaše. Pokud i přesto tato situace nastane, postačí tyto údaje aktualizovat buďto na e-shopu, nebo v bance.
Problém s měnou
V případě, že svou objednávku hradíte v jiné měně, než na jakou je nastaven náš e-shop, může dojít k zamítnutí transakce z důvodu nesprávného zpracování ze strany platebního systému.
Zkontrolujte, zda vaše platební karta podporuje platby v zahraniční měně, nebo využijte jinou platební metodu.
Geografická omezení platební karty
V souvislosti s bezpečným pohybem na internetu a maximálním zabezpečením vašich plateb mají některé karty omezení, která se vztahují na určité regiony či země.
Kontaktujte svou banku a informujte se, zda je pro tuto geografickou oblast omezena.
V případě, že se vám transakce nepodařila zpracovat a nenašli jste žádnou výše uvedenou příčinu nebo potřebujete poradit, pak kontaktujte naši zákaznickou podporu:
Telefon: +420 575 570 941
E-mail: eshop@svetbot.cz
Doprava na vše ZDARMA | Vrácení ZDARMA | Vše skladem | Odeslání do 48 hodin
+420 575 570 941
Po - Pá 8:00 - 16:00
Hledat: ""